El Consell de Mallorca ha valorat positivament la sentència del Tribunal Suprem que declara nul el Registre Únic estatal d’arrendaments de curta durada, una mesura impulsada pel Govern central que, segons la institució insular, va generar inseguretat jurídica, duplicitats administratives i un important perjudici per al sector turístic tant a Mallorca com al conjunt de l’Estat.
Des del Departament de Turisme es considera que la resolució judicial confirma les advertències realitzades des de l’inici de la implantació d’aquesta normativa, especialment en relació amb la manca de consens territorial i la invasió de competències autonòmiques i insulars en matèria de regulació del lloguer turístic. El Consell sosté que la creació d’un registre estatal paral·lel als sistemes autonòmics existents va provocar confusió normativa i una situació d’incertesa per a empreses, propietaris i professionals vinculats a aquesta activitat econòmica.
TDB et manté informat. Segueix-nos a: Facebook, Twitter i Instagram
Registre estatal de lloguer turístic: el Suprem dona la raó al Consell de Mallorca
El conseller de Turisme, Guillem Ginard, ha assenyalat que la decisió del Tribunal Suprem reforça la necessitat de garantir estabilitat normativa i seguretat jurídica dins un sector estratègic per a l’economia de Mallorca. Així mateix, ha defensat que les regulacions que afecten directament el turisme s’han d’impulsar des del diàleg institucional i amb ple respecte al marc competencial de les comunitats autònomes i dels consells insulars.
La institució insular també ha destacat que, en el cas de Mallorca, el registre estatal deixava fora una part rellevant de l’oferta reglada de lloguer turístic existent a l’illa, especialment determinats immobles considerats exclusivament d’activitat turística segons la normativa autonòmica vigent. A més, el sistema suposava una important càrrega administrativa per als consells insulars a causa de la tramitació dels certificats exigits pel registre estatal i generava conseqüències econòmiques negatives per al sector.
El Consell de Mallorca considera que la sentència evidencia el fracàs d’una regulació que, durant mesos, va generar dubtes i inseguretat entre els operadors turístics i reclama al Govern central l’adopció de mesures davant les conseqüències derivades de l’aplicació d’aquesta normativa i dels perjudicis ocasionats al sector turístic mallorquí.
