El Consell Insular de Menorca ha mantingut una trobada institucional amb els responsables de diverses unitats navals que aquests dies es troben al port de Maó, una reunió que ha servit per enfortir els vincles de col·laboració i posar en valor l’estreta relació històrica de l’illa amb l’àmbit marítim. La visita ha permès destacar el paper que Menorca ha desenvolupat tradicionalment a la Mediterrània i la rellevància estratègica que continua tenint el port de Maó dins l’activitat naval.
Durant la reunió s’han abordat diferents qüestions relacionades amb la tradició marítima menorquina, la importància de la formació especialitzada i la contribució que realitzen les diferents unitats de l’Armada en àmbits vinculats al servei públic i a la preparació professional. Així mateix, s’ha posat de manifest la singularitat del port de Maó com un dels enclavaments naturals més destacats de la Mediterrània i la seva vinculació històrica amb l’activitat naval.
TDB et manté informat. Segueix-nos a: Facebook, Twitter i Instagram
La presència a Menorca del vaixell d’assalt amfibi «Galicia» ha permès també destacar les capacitats d’una de les unitats més versàtils de l’Armada espanyola. Amb una elevada autonomia operativa i una infraestructura preparada per al desplegament d’embarcacions i helicòpters, el vaixell disposa, a més, d’un hospital completament equipat per intervenir en situacions d’emergència. La seva participació habitual en missions humanitàries i operacions de suport tant dins com fora d’Espanya posa de manifest la dimensió assistencial i de servei que desenvolupa aquesta unitat.
Aquesta trobada institucional reflecteix la col·laboració permanent entre les administracions i les diferents institucions presents a Menorca i reafirma la importància històrica, estratègica i marítima del port de Maó, consolidat com un dels principals referents navals de la Mediterrània occidental.
